Masterat în Managementul Proiectelor

Domeniul de studiu: Științele Comunicării

Organizat în cadrul Facultății de Comunicare și Relații Publice – SNSPA București, programul de masterat în managementul proiectelor este singurul program masteral din domeniu, din România, acreditat de către PMI Global Accreditation Center for Project Management Education Programs (PMI GAC). Este un program de masterat care își propune să formeze specialişti în managementul proiectelor, respectând standardele internaţionale în domeniu.
În plus, masteratul în Management Proiectelor are o pronunțată componentă aplicativă, fiind un program universitar esențialmente profesional, disponibil în trei forme de învățământ: cu frecvență, cu predare în limba română, cu frecvență, cu predare în limba engleză, cu frecvență redusă (IFR, cu predare în limba română).

Cui se adresează acest masterat?

Disciplinele studiate

Master în Managementul proiectelor în limba română (IF)

Antreprenoriat și inovare. Discutarea antreprenoriatului este un demers esențial nu numai pentru dimensiunea teoreticã, prin care se încearcã analiza acțiunii antreprenoriale în contextul sistemului economic de piațã și a implicațiilor acestuia asupra diverselor aspecte ale performanței economice, dar și pentru dimensiunea sa practicã, respectiv a clarificãrii pentru antreprenori a coordonatelor și constrângerilor obiective cu care se confruntã în implementarea proiectelor de afaceri pe care le contemplã. Într-un context economic global al hipercompetiției și turbulenței tehnologice, conștientizarea acestui cadru al acțiunii antreprenoriale precum și oferirea unor instrumente concrete de calcul economic reprezintã propunerile esențiale ale acestui curs care dorește o îmbinare armonioasã a dimensiunii teoretice cu cea practicã. (c.d.a. Prof. univ. dr. Radu Mușetescu, c.d.a. drd. Lavinia Iancu).

Managementul proiectelor I. Cursul de management de proiect își propune să definească noțiunile elementare de management de proiect, dând posibilitatea studenților să înțeleagă metodele și tehnicile utilizate în proiecte, dar și să le aplice practic pe teme alese de ei. Cursurile se desfășoară interactiv, iar temele vor fi realizate lucrând în echipe, simulând astfel situațiile reale din proiecte. Expunerea la standardul american de management de proiect le va oferi studenților atât posibilitatea de a înțelege procesele de management de proiect, precum și o posibilă sursă în vederea dezvoltării sau îmbunătățirii metodologiei de management de proiect din companiile în care își desfășoară activitatea. În primul semestru, cursul se concentrează pe primele două procese de management de proiect: inițierea și planificarea (resurselor umane, resurselor materiale și financiare, timpului). (Lect. univ. dr. Simona Bonghez, PMP).

Leadership și managementul echipei de proiectAcest curs este principal un curs de psihologie aplicată la contextul echipei de muncă. Particularizarea principiilor psihologiei industrial-organizaționale la realităţile echipei de proiect este foarte facilă şi este făcută explicit în timpul prelegerilor. Obiectivul major al cursului este transmiterea de cunoştinţe şi crearea de deprinderi în rândul studenţilor, care să îi obişnuiască pe aceştia să interpreteze fenomenele individuale şi grupale cu care se confruntă la locul de muncă, în general, şi în echipele din care fac sau vor face parte, în special, ca efecte ale diferenţelor individuale. Cursul este orientat extrem de practic, referinţele teoretice sunt ţinute la un minim şi sunt făcute doar atunci când în lipsa lor înţelegerea temei respective ar fi pusă în pericol.(c.d.a. Lect. univ. dr. Carmen Novac)

Strategii și tehnici de atragere a finanțării de la Uniunea EuropeanăCursul îşi propune să fixeze cadrul teoretic al implementării politicilor comunitare şi să arate importanţa proiectelor în atingerea obiectivelor acestor politici. Altfel spus, cursul încearcă să răspundă, în primul rând, la întrebarea de ce se acordă fondurile europene, pentru a ajunge, mai apoi, la cum se obţine finanţare de la Uniunea Europeană.O atenţie deosebită este acordată pregătirii unui proiect, analizei situaţiei şi identificării nevoilor cu care se confruntă, într-un anumit moment, o organizaţie. (Conf. univ. dr. Elena Negrea-Busuioc)

Managementul proiectelor II. În cel de-al doilea semestru, cursul se concentrează pe ultimele trei procese de management de proiect: execuția, monitorizarea și controlul, încheierea (managementul riscurilor, comunicarea cu echipa de proiect și cu alți deținători de interese, metoda valorii dobândite în controlul proiectelor, managementul contractelor, managementul calității etc.). (Lect. univ. dr. Simona Bonghez, PMP).

Analiza financiară a proiectelor. Cursul are drept scop crearea de manageri de proiect şi dezvoltarea abilităţilor de managementul proiectelor pentru propunerea, câştigarea şi realizarea cu succes a proiectelor în cadrul sistemelor economico-politice concurenţiale globalizate. Cursul furnizează elementele referitoare la managementul financiar al proiectelor respectiv al afacerilor prin proiecte, relevând importanţa, natura şi rolul managementului financiar cu explicitarea elementelor teoretice şi aplicative. (c.d.a. prof. univ. dr. Constantin Opran).

Metode de cercetare în științele comunicării. Cursul îşi propune familiarizarea studenţilor cu principalele metode şi tehnici folosite în cercetarea din diferite arii ale comunicării şi deprinderea studenţilor să folosească datele cercetării ştiinţifice pentru  elaborarea strategiilor de comunicare şi rezolvarea unor probleme specifice.(Conf. univ. dr. Valeriu Frunzaru, Conf. univ. dr. Loredana Ivan)

Management Strategic. Prezentarea și utilizarea conceptelor-cheie ale managementului strategic. Crearea de abilități necesare atât unei planificari strategice cât și implementarii unei strategii organizaționale coerente. Studiile de caz sunt folosite cu scopul de a evalua diferitele aspecte ale managementului strategic prin aplicarea conceptelor cheie. C.d.a dr. Cristina Racoceanu

Aplicații informatice pentru managementul proiectelorAplicaţiile informatice pentru managementul proiectelor asistă şi ajută managerii pentru aplicarea cunoştinţelor şi tehnicilor specifice de management de proiect asupra activităţilor proiectelor în vederea îndeplinirii cu succes a obiectivelor propuse. Microsoft Project se situează printre principalele aplicaţii informatice folosite la managementul proiectelor prin intermediul căreia se pot parcurge toate etapele managementului unui proiect: planificarea, urmărirea şi controlul, închiderea proiectului. Astfel, cursul își propune inițierea studenților în folosirea aplicațiilor informatice, în vederea eficientizării managementului proiectelor. (c.d.a. Conf. univ. dr. Bogdan Abaza).

Managementul riscului. Absolut inevitabil, fiecare proiect prezintă riscuri ce trebuie identificate şi luate în considerare în momentul în care un manager de proiect efectuează planificarea proiectului. Dar cum le identifică? Cum stabilim care este probabilitatea cu care acele riscuri pot deveni realitate? Care sunt metodele de eliminare sau diminuare a efectelor riscurilor identificate? Cum alegem cele mai bune metode de mitigare? Toate aceastea vor fi parte a cursului pe care vi-l propunem. După parcurgerea acestuia veţi fi capabili să identificaţi riscurile generale şi specifice în cadrul activităţilor zilnice curente, dar mai ales în cadrul activităţilor manageriale, veţi putea clasifica riscurile în funcţie de importanţa impactului şi a probabilităţii de realizare a acestora, veţi putea să realizaţi o strategie eficientă de management al riscurilor şi să optimizaţi deciziile pe baza controlului riscurilor. (c.d.a. Lect. univ. dr. Sergiu Stan)

Monitorizarea și indicatorii de performanță sunt câteva elemente cheie pentru succesul proiectelor/programelor dar și pentru organizațiile care le implementează. Acest curs își propune familiarizarea studenților cu conceptele și principalele instrumente ale utilizării monitorizării pentru atingerea rezultatelor. Astfel, studenții vor putea să dezvolte atât un cadru de legătură între activități, rezultate și impact, în ciclul de viață al unui proiect/program cât și un sistem de monitorizare și indicatori prin care să se identifice/ cuantifice corect progresul către obținerea rezultatelor și să utilizeze monitorizarea pentru a raporta în mod coerent performanțele și progresul și pentru a lua decizii bazate pe dovezi. (c.d.a. dr. Irina Lonean)

Pregătirea și implementarea proiectelor de cercetareCursul are un pronunţat caracter aplicativ, cu obiectivul de a prezenta studenţilor o categorie specială de proiecte, a căror raţiune de a fi constă în contribuţia la dezvoltarea cunoaşterii. În cadrul acestui curs, sunt prezentate, discutate şi analizate cereri de finanţare ale unor proiecte de cercetare depuse în competiţii naţionale şi internaţionale. De asemenea, un accent deosebit cade asupra rubricii „metodologia cercetării” inclusă în orice cerere de finanţare pentru astfel de proiecte. Tematica aleasă include şi prezentarea unor aspecte fundamentale ale politicii europene în domeniul cercetării-dezvoltării.(c.d.a. Prof. univ. dr. Adrian Curaj)

Evaluarea și auditul proiectelorCursul introduce, dezvoltă şi aprofundează concepte şi practici noi, construind pe temelia cunoştinţelor deja însuşite la cursul Managementul proiectelor. Cursul abordează prezentarea şi înţelegerea acestui instrument din perspectiva instituţiei / echipei de proiect evaluate, adăugând noţiuni elementare şi tehnici la metodologia de evaluare deja însușită de studenți. În cadrul seminarelor, studenţii vor deprinde practica auditării, aflându-se concomitent în postura duală de auditor şi auditat. Structura cursului păstrează, aşadar, două faţete: una teoretică – privitoare la metodologia şi instrumentarul auditului, şi una practică – aplicarea acestora în viaţa reală, în tipologia proiectelor derulate în comunităţi.(c.d.a. Lect. univ. dr. Sergiu Stan)

Metodologii Agile de management de proiect. Cursul are ca scop descrierea şi analizarea principalelor metodologii alternative de management de proiect, metodologii ce sunt implementate în special în proiecte din sfera tehnologiei informaţiei. Acestea pot fi aplicate în orice proiect în care echipele sunt formate, într-un procent semnificativ, din knowledge workers. Aceste metodologii alternative sunt cunoscute ca metodologii lightweight sau Agile şi sunt prezentate în curs în contrast cu metodologiile de management de proiect tradiţionale (heavyweight), evidenţiindu-se diferenţele în ceea ce priveşte abordarea proiectelor în general precum şi poziţionarea acestora relativ la activitaţile de planificare a execuţiei, tratare a schimbărilor sau implementare a comunicării.  Metodologia cu utilizarea cea mai largă este Scrum, şi acesta este tratată într-un mod extensiv în curs, prezentându-se nu doar rolurile îndeplinite de persoanele ce formează echipa de proiect sau practicile specifice Scrum ci şi procesul de transformare a unei echipe „tradiţionale” într-o echipă Scrum. (Lect. univ. dr. Simona Bonghez, PMP, Asist. univ. dr. Mirela Pîrvan)

Metodologii de elaborare a lucrării de absolvire.

Practică.

Master în Managementul proiectelor în limba engleză (IF)

Design and implementation of EU funded projects. The course aims to establish the theoretical framework for implementing community policies and to show the importance of projects in achieving the objectives of these policies. In other words, the course attempts to answer, firstly, why European funds are granted, and then how to obtain financing from the European Union. Special attention is given to project preparation, situation analysis, and identifying the needs an organization faces at a given time. (Conf. univ. dr. Elena Negrea-Busuioc)

Project Management I. The project management course aims to define the fundamental concepts of project management, allowing students to understand the methods and techniques used in projects and to apply them practically on topics they choose. The courses are conducted interactively, and the topics will be worked on in teams, thus simulating real-life project situations. Exposure to the American project management standard will provide students with the opportunity to understand project management processes and a potential source for developing or improving project management methodology in the companies where they work. In the first semester, the course focuses on the first two project management processes: initiation and planning (human resources, material and financial resources, time). (Lect. univ. dr. Simona Bonghez, PMP).

Leadership and Projects team management. This course is primarily an applied psychology course in the context of the work team. The principles of industrial-organizational psychology are easily particularized to the realities of the project team and are explicitly addressed during lectures. The major objective of the course is to impart knowledge and develop skills among students, familiarizing them with interpreting individual and group phenomena they encounter at work, in general, and in the teams they are or will be part of, in particular, as effects of individual differences. The course is extremely practical, with theoretical references kept to a minimum and made only when their absence would jeopardize the understanding of the topic. (c.d.a. Lect. univ. dr. Carmen Novac).

Entrepreneurship and Innovation. Discussing entrepreneurship is an essential endeavor not only for its theoretical dimension, which attempts to analyze entrepreneurial action in the context of the market economic system and its implications on various aspects of economic performance, but also for its practical dimension, clarifying for entrepreneurs the objective coordinates and constraints they face in implementing their business projects. In a global economic context of hyper-competition and technological turbulence, awareness of this framework of entrepreneurial action and providing concrete tools for economic calculation are the essential proposals of this course, which aims for a harmonious blend of theoretical and practical dimensions. (c.d.a. Prof. univ. dr. Radu Mușetescu, c.d.a. drd. Lavinia Iancu).

Project Management II. In the second semester, the course focuses on the last three project management processes: execution, monitoring and control, and closure (risk management, communication with the project team and other stakeholders, the earned value method in project control, contract management, quality management, etc.) Conf. univ. dr. Loredana Vladu, Drd. Ana Maria Tugulea

Strategic management. The presentation and use of key concepts in strategic management. Creating the necessary skills for both strategic planning and implementing a coherent organizational strategy. Case studies are used to evaluate different aspects of strategic management by applying key concepts. (c.d.a. dr. Cristina Racoceanu).

Presentation Skills for Project Managers.

Well-developed presentation skills enable students to communicate clearly, precisely and effectively in a variety of modes or registers and settings. It should be pointed out that they are rated as one of the most important soft skills, especially for Project Managers who are required to communicate 70%-90% of their working time, either on a one-to-one basis, with their team, with senior management, clients, or, in specific cases, to the entire organization. The ability of communicating with the audience and giving presentations should be seen as a mandatory prerequisite for both the effective learning process and the successful working life. 

Thus, it is imperative to gradually increase and enhance the students’ presentation skills through a continuous training such as the Presentation Skills for Managers course that will help you to become more competent, confident and competitive. conf. univ. dr. Loredana Vladu, c.d.a. Adina Grigoroiu

Project management software. Software applications for project management assist and help project managers and members of project teams to apply specific knowledge and techniquesto monitor project progress. Microsoft Project is among the main IT applications used in project management that can support project teams throughout the project management processes: initiation, planning, monitoring and control, project closure. The course aims at training specialists able to use Microsoft Project in order to plan, monitor, and control projects.   C.d.a. Conf. univ. dr. Bogdan Abaza

Risk management. Absolutely inevitably, each project presents risks that must be identified and considered when a project manager plans the project. But how are they identified? How do we determine the probability of those risks becoming a reality? What are the methods of eliminating or reducing the effects of identified risks? How do we choose the best mitigation methods? All these questions will be addressed in the proposed course. After completing this course, you will be able to identify general and specific risks in daily activities, especially in managerial activities. You will be able to classify risks based on the importance of their impact and the likelihood of their occurrence, develop an effective risk management strategy, and optimize decisions based on risk control. (Lector univ. dr. Sergiu Stan)

Design and implementation of research projects. The course has a pronounced practical nature, with the objective of presenting students with a special category of projects, whose reason for existence lies in their contribution to the advancement of knowledge. Within this course, research funding applications submitted in national and international competitions are presented, discussed, and analyzed. A particular emphasis is placed on the "research methodology" section included in any funding application for such projects. The chosen topics also include the presentation of fundamental aspects of European research and development policy. (prof. dr. Adrian Curaj, c.d.a Mircea Popescu)

Monitoring and Performance Indicators are some key elements for the success of projects/programs and for the organizations implementing them. This course aims to familiarize students with the concepts and main tools for using monitoring to achieve results. Thus, students will be able to develop both a framework linking activities, results, and impact in the lifecycle of a project/program, and a monitoring and indicators system to correctly identify/quantify progress toward achieving results. They will also be able to use monitoring to coherently report performances and progress and to make evidence-based decisions.  (c.d.a. dr. Irina Lonean)

Research methods and
techniques. The course has a pronounced practical nature, with the objective of presenting students with a special category of projects, whose reason for existence lies in their contribution to the advancement of knowledge. Within this course, research funding applications submitted in national and international competitions are presented, discussed, and analyzed. A particular emphasis is placed on the "research methodology" section included in any funding application for such projects. The chosen topics also include the presentation of fundamental aspects of European research and development policy. (Prof. univ. dr. Nicoleta Corbu)

Project Evaluation and Audit The course introduces, develops, and deepens new concepts and practices, building on the knowledge already acquired in the Project Management course. It addresses the presentation and understanding of this tool from the perspective of the evaluated institution/project team, adding elementary concepts and techniques to the evaluation methodology already learned by students. During seminars, students will practice auditing, being in the dual role of auditor and auditee. Thus, the course structure has two facets: a theoretical one—regarding audit methodology and tools, and a practical one—applying these in real life within the types of projects conducted in communities. (Lector univ. dr. Sergiu Stan)

Agile Project Management he course aims to describe and analyze the main alternative project management methodologies, which are mainly implemented in information technology projects. These can be applied to any project where teams are significantly composed of knowledge workers. These alternative methodologies are known as lightweight or Agile methodologies and are presented in the course in contrast to traditional (heavyweight) project management methodologies, highlighting the differences in project approaches in general as well as their positioning regarding planning, change management, and communication implementation activities. The most widely used methodology is Scrum, and it is extensively covered in the course, presenting not only the roles fulfilled by project team members and specific Scrum practices but also the process of transforming a "traditional" team into a Scrum team.  (c.d.a Adina Grigoroiu)

Methods and techniques for dissertation. The course aims to familiarize students with the main methods and techniques used in research in various areas of communication and to equip students to use scientific research data to develop communication strategies and solve specific problems. (c.d.a. drd. Iuliana Calin, Conf. univ. dr. Valeriu Frunzaru)

Internship (one semester). Students are required to perform minimum 2-weeks internships in companies/departments working in projects/project management. Students who are not able to find on their own internship opportunities, will be supported by our administrative team.

Master în Managementul proiectelor în limba română (IFR)

Antreprenoriat și inovare. Discutarea antreprenoriatului este un demers esențial nu numai pentru dimensiunea teoreticã, prin care se încearcã analiza acțiunii antreprenoriale în contextul sistemului economic de piațã și a implicațiilor acestuia asupra diverselor aspecte ale performanței economice, dar și pentru dimensiunea sa practicã, respectiv a clarificãrii pentru antreprenori a coordonatelor și constrângerilor obiective cu care se confruntã în implementarea proiectelor de afaceri pe care le contemplã. Într-un context economic global al hipercompetiției și turbulenței tehnologice, conștientizarea acestui cadru al acțiunii antreprenoriale precum și oferirea unor instrumente concrete de calcul economic reprezintã propunerile esențiale ale acestui curs care dorește o îmbinare armonioasã a dimensiunii teoretice cu cea practicã. (c.d.a. Prof. univ. dr. Radu Mușetescu, c.d.a. drd. Lavinia Iancu).

Managementul proiectelor I. Cursul de management de proiect își propune să definească noțiunile elementare de management de proiect, dând posibilitatea studenților să înțeleagă metodele și tehnicile utilizate în proiecte, dar și să le aplice practic pe teme alese de ei. Cursurile se desfășoară interactiv, iar temele vor fi realizate lucrând în echipe, simulând astfel situațiile reale din proiecte. Expunerea la standardul american de management de proiect le va oferi studenților atât posibilitatea de a înțelege procesele de management de proiect, precum și o posibilă sursă în vederea dezvoltării sau îmbunătățirii metodologiei de management de proiect din companiile în care își desfășoară activitatea. În primul semestru, cursul se concentrează pe primele două procese de management de proiect: inițierea și planificarea (resurselor umane, resurselor materiale și financiare, timpului). (Lect. univ. dr. Simona Bonghez, PMP).

Leadership și managementul echipei de proiectAcest curs este principal un curs de psihologie aplicată la contextul echipei de muncă. Particularizarea principiilor psihologiei industrial-organizaționale la realităţile echipei de proiect este foarte facilă şi este făcută explicit în timpul prelegerilor. Obiectivul major al cursului este transmiterea de cunoştinţe şi crearea de deprinderi în rândul studenţilor, care să îi obişnuiască pe aceştia să interpreteze fenomenele individuale şi grupale cu care se confruntă la locul de muncă, în general, şi în echipele din care fac sau vor face parte, în special, ca efecte ale diferenţelor individuale. Cursul este orientat extrem de practic, referinţele teoretice sunt ţinute la un minim şi sunt făcute doar atunci când în lipsa lor înţelegerea temei respective ar fi pusă în pericol.(c.d.a. Lect. univ. dr. Carmen Novac)

Strategii și tehnici de atragere a finanțării de la Uniunea EuropeanăCursul îşi propune să fixeze cadrul teoretic al implementării politicilor comunitare şi să arate importanţa proiectelor în atingerea obiectivelor acestor politici. Altfel spus, cursul încearcă să răspundă, în primul rând, la întrebarea de ce se acordă fondurile europene, pentru a ajunge, mai apoi, la cum se obţine finanţare de la Uniunea Europeană.O atenţie deosebită este acordată pregătirii unui proiect, analizei situaţiei şi identificării nevoilor cu care se confruntă, într-un anumit moment, o organizaţie. (Conf. univ. dr. Elena Negrea-Busuioc)

Managementul proiectelor II. În cel de-al doilea semestru, cursul se concentrează pe ultimele trei procese de management de proiect: execuția, monitorizarea și controlul, încheierea (managementul riscurilor, comunicarea cu echipa de proiect și cu alți deținători de interese, metoda valorii dobândite în controlul proiectelor, managementul contractelor, managementul calității etc.). (Lect. univ. dr. Simona Bonghez, PMP).

Analiza financiară a proiectelor. Cursul are drept scop crearea de manageri de proiect şi dezvoltarea abilităţilor de managementul proiectelor pentru propunerea, câştigarea şi realizarea cu succes a proiectelor în cadrul sistemelor economico-politice concurenţiale globalizate. Cursul furnizează elementele referitoare la managementul financiar al proiectelor respectiv al afacerilor prin proiecte, relevând importanţa, natura şi rolul managementului financiar cu explicitarea elementelor teoretice şi aplicative. (c.d.a. prof. univ. dr. Constantin Opran).

Metode de cercetare în științele comunicării. Cursul îşi propune familiarizarea studenţilor cu principalele metode şi tehnici folosite în cercetarea din diferite arii ale comunicării şi deprinderea studenţilor să folosească datele cercetării ştiinţifice pentru  elaborarea strategiilor de comunicare şi rezolvarea unor probleme specifice.(Conf. univ. dr. Valeriu Frunzaru, Conf. univ. dr. Loredana Ivan)

Management Strategic. Prezentarea și utilizarea conceptelor-cheie ale managementului strategic. Crearea de abilități necesare atât unei planificari strategice cât și implementarii unei strategii organizaționale coerente. Studiile de caz sunt folosite cu scopul de a evalua diferitele aspecte ale managementului strategic prin aplicarea conceptelor cheie. C.d.a dr. Cristina Racoceanu

Aplicații informatice pentru managementul proiectelorAplicaţiile informatice pentru managementul proiectelor asistă şi ajută managerii pentru aplicarea cunoştinţelor şi tehnicilor specifice de management de proiect asupra activităţilor proiectelor în vederea îndeplinirii cu succes a obiectivelor propuse. Microsoft Project se situează printre principalele aplicaţii informatice folosite la managementul proiectelor prin intermediul căreia se pot parcurge toate etapele managementului unui proiect: planificarea, urmărirea şi controlul, închiderea proiectului. Astfel, cursul își propune inițierea studenților în folosirea aplicațiilor informatice, în vederea eficientizării managementului proiectelor. (c.d.a. Conf. univ. dr. Bogdan Abaza).

Managementul riscului. Absolut inevitabil, fiecare proiect prezintă riscuri ce trebuie identificate şi luate în considerare în momentul în care un manager de proiect efectuează planificarea proiectului. Dar cum le identifică? Cum stabilim care este probabilitatea cu care acele riscuri pot deveni realitate? Care sunt metodele de eliminare sau diminuare a efectelor riscurilor identificate? Cum alegem cele mai bune metode de mitigare? Toate aceastea vor fi parte a cursului pe care vi-l propunem. După parcurgerea acestuia veţi fi capabili să identificaţi riscurile generale şi specifice în cadrul activităţilor zilnice curente, dar mai ales în cadrul activităţilor manageriale, veţi putea clasifica riscurile în funcţie de importanţa impactului şi a probabilităţii de realizare a acestora, veţi putea să realizaţi o strategie eficientă de management al riscurilor şi să optimizaţi deciziile pe baza controlului riscurilor. (c.d.a. Lect. univ. dr. Sergiu Stan)

Monitorizarea și indicatorii de performanță sunt câteva elemente cheie pentru succesul proiectelor/programelor dar și pentru organizațiile care le implementează. Acest curs își propune familiarizarea studenților cu conceptele și principalele instrumente ale utilizării monitorizării pentru atingerea rezultatelor. Astfel, studenții vor putea să dezvolte atât un cadru de legătură între activități, rezultate și impact, în ciclul de viață al unui proiect/program cât și un sistem de monitorizare și indicatori prin care să se identifice/ cuantifice corect progresul către obținerea rezultatelor și să utilizeze monitorizarea pentru a raporta în mod coerent performanțele și progresul și pentru a lua decizii bazate pe dovezi. (c.d.a. dr. Irina Lonean)

Pregătirea și implementarea proiectelor de cercetareCursul are un pronunţat caracter aplicativ, cu obiectivul de a prezenta studenţilor o categorie specială de proiecte, a căror raţiune de a fi constă în contribuţia la dezvoltarea cunoaşterii. În cadrul acestui curs, sunt prezentate, discutate şi analizate cereri de finanţare ale unor proiecte de cercetare depuse în competiţii naţionale şi internaţionale. De asemenea, un accent deosebit cade asupra rubricii „metodologia cercetării” inclusă în orice cerere de finanţare pentru astfel de proiecte. Tematica aleasă include şi prezentarea unor aspecte fundamentale ale politicii europene în domeniul cercetării-dezvoltării.(c.d.a. Prof. univ. dr. Adrian Curaj)

Evaluarea și auditul proiectelorCursul introduce, dezvoltă şi aprofundează concepte şi practici noi, construind pe temelia cunoştinţelor deja însuşite la cursul Managementul proiectelor. Cursul abordează prezentarea şi înţelegerea acestui instrument din perspectiva instituţiei / echipei de proiect evaluate, adăugând noţiuni elementare şi tehnici la metodologia de evaluare deja însușită de studenți. În cadrul seminarelor, studenţii vor deprinde practica auditării, aflându-se concomitent în postura duală de auditor şi auditat. Structura cursului păstrează, aşadar, două faţete: una teoretică – privitoare la metodologia şi instrumentarul auditului, şi una practică – aplicarea acestora în viaţa reală, în tipologia proiectelor derulate în comunităţi.(c.d.a. Lect. univ. dr. Sergiu Stan)

Metodologii Agile de management de proiect. Cursul are ca scop descrierea şi analizarea principalelor metodologii alternative de management de proiect, metodologii ce sunt implementate în special în proiecte din sfera tehnologiei informaţiei. Acestea pot fi aplicate în orice proiect în care echipele sunt formate, într-un procent semnificativ, din knowledge workers. Aceste metodologii alternative sunt cunoscute ca metodologii lightweight sau Agile şi sunt prezentate în curs în contrast cu metodologiile de management de proiect tradiţionale (heavyweight), evidenţiindu-se diferenţele în ceea ce priveşte abordarea proiectelor în general precum şi poziţionarea acestora relativ la activitaţile de planificare a execuţiei, tratare a schimbărilor sau implementare a comunicării.  Metodologia cu utilizarea cea mai largă este Scrum, şi acesta este tratată într-un mod extensiv în curs, prezentându-se nu doar rolurile îndeplinite de persoanele ce formează echipa de proiect sau practicile specifice Scrum ci şi procesul de transformare a unei echipe „tradiţionale” într-o echipă Scrum. (Lect. univ. dr. Simona Bonghez, PMP, Asist. univ. dr. Mirela Pîrvan)

Metodologii de elaborare a lucrării de absolvire.

Practică.

 

 

Posibilitățile de angajare pe piața muncii după absolvirea masteratului

Absolvenții masteratului se pot angaja ca manageri de proiect sau directori de proiect în diferite organizații și în diferite domenii, atât în sectorul profit, cât și în cel non-profit. Absolvenții noștri coordonează proiecte în diferite domenii: construcții, IT, financiar-bancar, producție, retail, dezvoltarea resurselor umane, socio-cultural etc.
O altă posibilitate de angajare este în sectorul public, mai exact în unitățile care gestionează proiecte și programe finanțate de Uniunea Europeană (autorități de management, organisme intermediare, unități pentru implementarea proiectelor din administrația centrală și locală).  Cele mai compatibile ocupații (conform COR) sunt: manager proiect, manager îmbunătăţire procese, director de program, manager general, manager, şef proiect bancă, manager proiect informatic, manager al sistemului de management al riscului.

PMARENA.RO